Colourman & Sugar Minott

Cool Profile

Kommande söndag är det äntligen dags för ett litet rub-a-dub-set (våra två senaste sändningar har haft annan fokus). Sitter hemma och pillar på skivorna och undrar vad vi ska spela. Lyssnar just nu på Colourman (eller Clourman som han så förvirrat stavas på omslaget) the bible preacher. En av de mest intelligenta chattarna i mitt tycke. Bra genomtänkta texter genomförda med en sorts angelägenhet som kan misstas för att aggresivitet. Colourman syntes ofta i dansen med en bibel i hand och fann väl egentligen sin storhet under mitten av 80-talet på skarven där mellan det organiska och digitala. Den här skivan är producerad av Super Bubble Rock (egentligen Eric Bubbles från African Bredders) och visar att både deejay och producent var kapabla till storheter.

Lyssnar mycket på ett sound tape från Who Cork the Dance (världens bästa blogg?) som tydligen är med Uglyman ... problemet är bara att det inte alls låter som Ugly men snarare EXAKT som Colour. Dock så kallar ju deejayn sig själv Uglyman kontinuerligt. Är väldigt konfunderad på om det kan stämma. Dansen finns på följande länk (sök efter Uglyman);
http://whocorkthedance.blogspot.com/2008/10/dance-inna-grange-hill-special.html

Lyssna och jämför.

African Girl

En annan artist som fått mycket speltid senaste tiden är Sugar Minott. Det urblåsta med att jag alltid undvikit honom undgår verkligen mitt förstånd (har han släppt en dålig skiva?). Funderar på om African Girl kanske är det perfekta soundet. Tänker mig titelspåret med Ranking Dread som följer och på det dubben. Alternativt vill jag ha det smörigaste och slöaste ... även om det kanske fungerar bättre på en blues än en kort rub-a-dub-session. Likväl frestas jag av att köra en liten session med sweet Boogga Minott. Ska run it thru' mi bredder Jens först.

Har ni några förslag får ni gärna hojta till så ska vi se om vi kan få in dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0