Sweet country roads take me home

jens24

Idag gratulerar vi Jens som fyller 24! Söndagen markerar även slutet på den sjätte veckan av en spartansk arbetsresa. Sista tredjedelen kvar att uthärda.

Även om man kommer hit för att leva billigt man kan så är ens ögon vaksamma efter musik och Oslo må vara en jävligt reggaefri stad men vissa härliga kap har man likväl gjort. De flesta av skivorna i fotot nedan köptes av någon hårdrockarsnubbe som hade en liten reggaeback på en gratis hårdrocksspelning i någon park. Albumen kostade 20 kr styck exklusive mängdrabatten.

skivor1

Sophie George - Girlie Girlie LP
Pat Kelly - Lonely Man LP
Toots & The Maytals - Life Could Be A Dream LP
Junior Murvin - Greatest Hits LP
Jah Lion - Colombia Colly LP
Ska Flames - Ska Fever LP
Derrick Morgan - I Am The Ruler LP
V/A - Rougher Than Tough LP
Jackie Edwards - Sincerely LP

Nästa bunt skivor köptes i ett fantastiskt antikvariat som var aningen dyrare (ca 90 kr LPn med några få klart dyrare undantag) men oerhört välsorterat och en fantastisk affär i övrigt.

skivor2

Ethiopians - ngn kul samling vars namn jag inte minns LP
Matumbi - Seven Seals LP
Clint Eastwood - Sex Education LP
Dennis Brown - Wofs & Leopards LP
Al Campbell - Late Night Blues LP
Prince Far I - Umkhonto We Sizwe LP
Wayne Jarrett - Chip In LP
Linval Thompson - Look How We Sexy LP

Personliga favoriten är nog Al Campbells album som varit en rootstompare jag letat efter i år! Bra pris också.

Kommentarer
Postat av: Prinsen

Tougher Than Tough-samlingen är helt ok, några riktigt bra låtar. Synd bara att omslaget är så fruktansvärt fult!

2009-07-28 @ 01:50:03
URL: http://www.bababoom.se
Postat av: Erik

Pat Kelly-plattan är trots ett ganska cheesy omslag riktigt bra. Han är en personlig favoritsångare.



Wolf & Leopards med Dennis Brown är ett säkert kort. Innehållar några av hans starkaste insatser, bland annat Created by the Father och Children of Israel. / Erik

2009-08-11 @ 13:21:24
URL: http://www.reggaemani.se
Postat av: Skeng Bubbler

Prinsen; Ja, det ær en bra samling. Køpte den mest før liner notesen om Bunny Rhygin på baksidan. Kan komma till anvændning någon dag tænkte jag.



Erik; DEB:s LP har jag faktiskt aldrig varit någon fan av men jag tænkte att om den ændå fanns så billigt i original så kunde jag lika gærna slå till. Lær væl væxa på en. Pat Kellyn ær en sån skiva man sett många gånger men aldrig lyssnat på. Ska bli spænnande att få lyssna på den nær jag kommer hem igen.

2009-08-11 @ 16:03:42
URL: http://newromantic.blogg.se/
Postat av: Kunta Tompa

Köpte samma Dennis Brown-platta för 50-lappen och den var väl värd sitt pris. Första intrycket var sådär men den innehåller ju faktiskt några riktigt fina spår (insåg jag efter tredje eller fjärde lyssningen).



Wayne Jarrett är en artist jag uppskattar. Hur låter Chip In?

2009-08-22 @ 20:37:01
Postat av: Skeng Bubbler

Ribbit Tompa!



Chip in är en superskiva! I mitt tycke en av de riktigt klassiska Junjoplattorna. Många fantastiska rytmer och en otrolig sångare. Nu när jag har originalet så behöver jag ju inte återutgåvan längre om du vill köpa/byta.

2009-08-22 @ 20:54:44
URL: http://newromantic.blogg.se/
Postat av: Kunta Tompa

Bizznizz time med andra ord. Har fortfarande inte så mycket att byta bort (bara någon Shaka-CD och det formatet törs jag knappt nämna för en hårdnackad vinylist som Mr Bubbler).

2009-08-23 @ 12:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0