Vi unga afrikaner...

Scion

Ibland har en sångare ett så personligt uttryck att när han tilltalar en direkt så känner man sig verkligen träffad. När texten i fråga inte alls går att tillämpa på sig själv så blir alltid intrycket förvirrat. Exempelvis när Scion Sashay tröstar unga afrikaner och jag lyssnar på honom. Jag är ganska ung (men mer gammal) och absolut inte afrikan. Likväl finner jag någon sorts missriktad tröst i hans sång. Gillar tolvan riktigt mycket ... även om den kanske frångår i stil mot vad jag brukar lyssna på.
Lyssna

Sugar

»Give me what is mine mine ... it's about time«. Donovan Germains lilla låt med Sugar Booga Minott är precis så tung som man kan förvänta sig när man hört Germains produktioner av artister som Cultural Roots, Lee Van Cliff, Mighty Diamonds och andra. Tänker mig att Ranking Trevor skulle kunna följa upp på låten alldeles perfekt. Fast han har väl aldrig gjort en dålig insats mig veterligen. Vilken underbar deejay Trevor är ... och vilken fantastisk sångare Sugar Minott är bör man väl kanske också påpeka med tanke på att det är hans låt som länkas.
Lyssna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0