Franco Rossos Babylon

Babylon DVD

Den fantastiska filmen Babylon blev ju äntligen utgiven på DVD med restaurerad bild och ljud. Vilket är helt klockrent då det är den definierande filmen när det kommer till att visa hur reggaen såg ut i England under slutet av 70-talet. I vilket fall har jag som vanligt snålat oerhört länge med att köpa den för att jag hoppades att kunna få en bra deal på filmen (jag hade ju redan sett den så det var ju ingen stress). Och den tålmodige belönas; HMV i England kör nu en kampanj där flertalet filmer reas ut för otroliga priser. Bland annat Babylon för £5 (passa även på att beställa lite klassisk japansk film från regissörer som Kurosawa och Kobayashi!).

Inklusive frakt till Sverige blev filmen strax över 100 kr. Verkligen prisvärt. Jag kan även rekommendera att plocka upp soundtracket också som numera inkluderar de tidigare outgivna dubcutsen producerade av Dennis »Blackbeard« Bovell. Själv gjorde jag misstaget att snåla och låta bli den ... £7 är den dock värd.

Filmen finns här - http://www.hmv.com

Medan ni väntar på er DVD kan ni kolla den här perfekta lilla summeringen av slutuppgörelsen mellan Shaka dubkrigaren och de unga lejonen med sin Aswad-dubplate (från en gammal VHS).



Måste även passa på att rekommendera den här sidan (av John Eden) för lite extra läsning om filmen;
http://www.uncarved.org/babylon/

Kommentarer
Postat av: Mosiah

Filmen i all ära, men jag är mer intresserad av hyllan som skymtas i bakgrunden. Mäktigt!

2009-10-02 @ 18:51:22
URL: http://www.hasidicvibes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0