Spellista för showen 30/5-10



14.57 ramlade jag in i studion efter att ha sprungit från Rådmansgatan i 20+ grader. Mellan låtarna hällde jag i mig vatten och kände mig som en häst. Men en show blev det och detta spelades:

1. Desmond Dekker - The man
2. The Upsetters - Return of django
3. Larry Marshall - Rome
4. Sugar Minott - My love is true
5. Maytones - Judgement a come
6. Frankie Paul - You are so good to me
7. Dennis Brown & U-Brown - To the foundation (RESPECT BRIGGY!!!)
8. Undivided Roots - True love
9. Audie Murphy - Bounty hunter (WATCH IT!!)
10. Cocoa Tea - Im going home
11. Freddie McKay - Trickster loving
12. Gregory Isaacs - My only lover
13. Don Carlos - Black out
14. Errol Dunkley - Happiness forgets (Inte ett öga torrt)

http://www.megaupload.com/?d=FNNMZ7BL

Nästa show blir en Lovers rock-special så ta med er eran respektive plus en radio ut och lägg er i gräset så ska vi nog kunna ha det lite mysigt tillsammans..

Hoppas vi hörs!

Jah Pocket

Kommentarer
Postat av: Jakob

mer lovers åt folket. love is what the people want som barry brown en gång sjöng.

2010-06-03 @ 00:06:46
Postat av: Jocke Skeng

A true! Eller som Edi Fitzroy kved i den senaste showen; »If love's what the people want we got to give them«.



Ser fram emot nästa söndag, Jens! Hoppas på den där uuuuuuultrafeta lovers-12" du köpte förra året i Norge.

2010-06-03 @ 00:11:11
URL: http://newromantic.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag får aldrig nog av Return of Django. Alldeles för länge sedan jag lyssnade på den.

2010-06-07 @ 15:23:24
URL: http://www.reggaemani.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0