With a flickr of my musical wrist

Lite mer på flickr. Ska ta och sakta ner med scannandet dock då jag bara har 91 scanningar kvar på nya kontot och efter det skiter jag i att scanna fler. Därmed vill jag inte göra processen för kort. Nu blev det i alla fall lite bredd (om än allt är roots). En digital skiva, en dubplatta och en fantastisk, sällsynt och Kanada-släppt platta av Bunny Lie Lie med produktioner av underskattade Lord Koos.

bunnylielie_inafricagivemelove dub_rockers_delight lidjincorporated_blackliberation

Kommentarer
Postat av: Martin Blomqvist

Jag har alltid varit intresserad av den där negus roots LPn.... Jag kan ana att dubbarna är ganska sparsmakade med rytmerna är ju som sagt inte att leka med... Det finns en senare Negus Roots dub LP också mixad av Mad Proffessor..... något du hört?



Fina skriverier som vanligt!!! Gillade texten om Sugar Minotts Lover 12:or!!!!

Bless!

M

2010-10-08 @ 12:48:06
Postat av: Joakim Romantic

Yes, Martin. Det är den andra LP:n som är den riktiga höjdaren i mitt tycke. Jag har faktiskt den också, fast den finns recenserad på min andra flickr-sida;

http://www.flickr.com/photos/iamthegorgon/1438700837/in/set-72157600304854819/



Tack så mycket för kommentaren. Jag försöker förmedla musikens stämning och när det kommer till artister som Sugar är det ganska lätt eftersom hans stil var så utmejslad.

2010-10-08 @ 18:14:02
URL: http://newromantic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0