Dags att ta tummen ur...

Burning Sounds 45

Jag inser att jag hittills har scannat ungefär 150 tolvor för att recensera här på bloggen ... jag vet inte hur många som kan tänkas ha blivit recenserade av dem men det lär knappast tangera ens en tredjedel? Framför allt finns det massvis med tolvor som jag vill recensera som jag inte scannat än (och fler kommer ju in hela tiden; det är väl formatet jag köper främst nu för tiden). Har dessutom ingen koll på exakt jag har skrivit om. Mer än en gång har jag gjort ett långt inlägg av en skiva och varit på väg att trycka iväg det för att i sista stund inse att jag bara någon månad tidigare skrivit om exakt samma skiva. Jag kanske borde göra någon sorts lista så att jag kan hålla bättre översikt.

... i vilket fall är det någon vecka sedan jag för första gången satte mig ner och sorterade alla mina 12" som tills dess har varit i något sorts pandemonium. Det blev bokstavsordning efter skivetikett och med ens kändes samlingen mycket mindre när man hade någon sorts tysk nazibokföring över plattorna. Sorterade samtidigt ut 30-40 stycken tolvor som ska gå från samlingen - mest saker som hamnar utanför min period av intresse. Det vill säga lite ny roots, dancehall/ragga från 80-talet och framåt och diverse annat. Även ett par oväntade dubletter uppdagades. Det är förresten en fantastisk känsla att sitta ner vid samlingen med en kopp te och bara snurra skivor medans man kliar sig på skägget. Jag gör det alldeles för sällan.

Vad är poängen med det här inlägget? Vet inte ... antagligen en kommentar på att fler recensioner komma skall och det förhoppningsvis snart. Även att jag kanske kommer lägga upp ett par tolvor till försäljning på bloggen (blir väl i paket då - orkar inte styra sånt styckvis). Imorgon har jag i alla fall en deadline att döda och jag tänker mig att jag kommer fira ett väl utfört arbete med att skriva ner något litet för bloggen.

Det är radio igen på söndag förresten! Jens kommer hålla showen ensam och det vet jag att han sköter i stor stil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0