Mr. Spaulind & Friends - Roots Rockers Posse

Mr. Spaulind - Roots Rockers Posse

Tänkte att passa på och dela en liten omtolkning jag gjort av Mr. Sparlings platta Twelve Tribes of Israel (Roots Rockers LP, 1983). Har inkluderat lite tolvtumsmixar och alternativa vokaler på låtarna så den blir lite matigare än originalplattan som är blyga (och dryga) 25 minuter lång. En av de tidiga dancehallplattor jag återkommer till allra oftast. Mycket för att den är så otroligt tung. Har nog aldrig hört en skiva med samma vibbar. De som följer bloggen är antagligen redan väldigt bekanta med Mr. Sparling och Raiders/Roots Rockers-gänget. För alla andra så är har jag följande inlägg som är relaterade till detta;

Låtlistan är som följer;
01 - Mr. Spaulind - Unseen Eye (12'' mix)
02 - Mr. Spaulind - Mr. Lou
03 - Mr. Spaulind - Twelve Tribes of Israel (12'' mix)
04 - Mr. Spaulind - Mankind
05 - Mr. Spaulind - Tell Me
06 - Ricky Tuffy - Fish Hunter
07 - Mr. Spaulind - Raiders Passie
08 - Mr. Spaulind - Mr. Sparling (12'' mix)
09 - Mr. Spaulind - My Girl
10 - Mr. Spaulind - True the Rain a Fall
11 - Unknown - Share Your Love
12 - Junior Marshall - Massive Man Skank
13 - Junior Marshall - Version

Då det är olika källor för låtarna så kan ljudkvaliten variera lite men jag hoppas att det inte är alldeles för märkbart. De flesta tolvor är i nyskick (utom »Unseens Eye« vars knastrande kan vara lite väl påtagligt ibland). I det stora hela tycker jag det hade kunnat bli en utomordentlig återutgåva. Funderade på att slänga in lite fler Roots Rockers-tolvor men känner att jag inte vill göra den för mastig. Fyra cuts av rytmen till »Tell Me« känns i alla fall som en fest för mina dancehallöron.

Omslaget är en lek med originalomslaget -- kände inte för att behålla det som det var eftersom folk antagligen skulle bli förvirrade och börja leta efter den här versionen av skivan när uppladdningen till slut hittar till olika nerladdningskanaler (det gör det alltid!)

För hook-up till musiken kan man med fördel höra av sig till mig på ett sätt eller annat (exempelvis kommentarfältet men glöm då inte att skriva in er riktiga mail; ingen annan förutom jag kommer kunna se den ändå så nuh badda worry!).

Kommentarer
Postat av: Gurra

Roots Rockers! Jag vill gärna höra detta..!

2011-01-10 @ 09:08:06
Postat av: trevor shanti

yes yes jag vill gärna höra din omtolkning!

När får vi höra Romantic HiFI live ?

2011-01-11 @ 17:12:05
URL: http://revolutionsound.podomatic.com/
Postat av: Joakim Romantic

Vi letar lokaler att spela på just nu, så om du har något tips är det bara att hojta till.

2011-01-11 @ 17:47:25
URL: http://newromantic.blogg.se/
Postat av: Kid Kunta

Let I hear!

2011-01-11 @ 22:19:52
Postat av: Kid Kunta

Let I hear!

2011-01-11 @ 22:21:09
Postat av: Mosiah

Jag tar mig gärna en lyssning också. Har haft LPn bland mina "saved searches" utan resultat för länge för att tro att jag ska få tag på den ändå.

2011-01-12 @ 11:46:52
URL: http://www.hasidicvibes.com
Postat av: Nino

Har varit nyfiken på skivan ett tag, mest p.g.a dina hyllningar på bloggen och diverse forum. Du får gärna skicka över den!

2011-01-12 @ 17:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0