Kluddrande 'pon top pt. 2

.357 Magnum Dub

Jag har alltid ritat bilder på kuvert. Ibland otroligt oambitiöst andra gånger har jag lagt ner en hel del tid och till och med känt lindrigare separationsångest av att skicka iväg kuverten. Så det är alltid kul att veta att kuverten har levt vidare i någon form. En vän i USA berättade att han hade ett av mina brev på kylskåpet. En annan sa att han hade sparat den på väggen bredvid sin skivspelare. Nu har Chris som håller i den ytterst intressanta Limonious-bloggen uppenbarligen blivit så förtjust i de jag skickade till King Culture att han scannat in dem och postat på en av sina bloggar (och King Culture själv har uppenbarligen tyckt att de var fina nog att visa upp till kunder). Det får mig att känna mig oerhört stolt, även om det faktiskt inte är mer än lite kludd. Dessutom skriver Chris att jag är svenskbaserade reggaekungen. Jag antar att om nyheterna är internationella så kan jag inte bestrida dem.

Bilden högst upp är ett linotryck till ett omslag jag gör åt skivan .357 Magnum Dub producerad av Winston Riley och Carl Campbell. Nu saknas det bara lite letraset-gnuggbokstäver och utsmyckning. Lyssna på skivan förresten. Många Madoo-rytmer som dubbas upp i fin stil.

Kika mer här;
http://soundsreasonable.wordpress.com/2011/10/08/king-culture-and-kalcidis-envelope-designs/

Kommentarer
Postat av: Kunta

Fantastiska kuvert Joakim! Super-Mario hållandes i ett stycke Wackie's-vinyl tvingade fram ett brett leende här hemma. Det gick förstås hem hos barnen också! Du borde se till att alltid scanna/fota dem innan de försvinner iväg i postsystemet (det kanske du gör?).

2011-10-13 @ 21:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0