Spellista för showen 27/9-09

Bubbler Skeng & Macker Wise

Vi hade Macker Wise från youthman soundet Wolverine som gäst på radiostationen. Macker gick djupt ner i skivboxen och plockade fram några av sina smaskigaste digisinglar uppblandat med en dubplate eller två. Tack för besöket, Mackan!

1. Yammie Bolo - Ghetto Youth Have To Mek It 7" (Yam Euphony)
2. Junior Brammer - FBI LP (Steppa Productions)
3. Viktorious - Granny Techniques CD-R (osläppt)
4. Peter King - Trodding 7" (Higher Heights)
5. Little Kirk - Ghetto People Broke LP (Ruddy's)
6. Skool - Mr. Boss 7" (Shocking Vibes)
7. Johnny Clarke - Rosie 12" (Jah Shaka)
8. Solo Banton - Talk To Me (Wolverine dubplate)
9. Mikey Murka - We Try LP (Honest Jons)
10. Carl Meeks - Tuff Scout 7" (Photographer)
11. Robert Lee - Leader 7" (Fishtea)
12. Daddy Ferma - Oversize Selecta (Wolverine dubplate)
13. Starkey Banton - Dance To The Reggae (Belleville International)
14. Horace Martin - Sound Boy Style (Crystal, 7")
15. Wayne Wonder & Nardo Ranks - Sound Boy Wah Happen To You (Techniques, 7")

Ladda ner här;
http://www.megaupload.com/?d=YYNQXU1D

Kommentarer
Postat av: Nino

Haha måste bara lägga en kommentar angående det du skrev om badman-hattar för något inlägg sedan. Helt klockrent initiativ! Jag känner mig själv väl nog för att inse att det inte är något som jag skulle kunna ha på mig utan att se lite shady ut men sann bakåtsträvare som jag är så ser jag alla försök till imitation av glansdagarnas kläder som något positivt. En annan sitter väl mest och letar vintage tracktops, skjortor, knits mm. i ett desperat försök att se ut som valfri idoliserad deejay/sångare som hade sin storhetstid för sisådär 20-30 år sedan...Att leva i det förflutna är inte nödvändigtivs något negativt. Bless!

2009-09-29 @ 22:50:14
Postat av: Lars (aka Rhygin)

Finfint program. Passade utmärkt till dagens morgonkaffe. Bidraget från Peter King blev morgonens favorit. Tack för underhållningen.

2009-09-30 @ 09:11:26
URL: http://vegablogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0