Otroligt.

Boken sålde slut på mindre än ett dygn! Vi ska nu höra av oss till tryckeriet och trycka upp 100 exemplar till för att kunna möta efterfrågan. Väldigt kul och inte utan att man känner sig lite stolt.

Jah Thomas

Lyssnar för tillfällen på Jah Thomas med skivan Dance Hall Connection. Rytmerna är fantastiska. Förutom att grundvalar till dancehallen som Answer, Entertainment, Boxing och Full Up närvarar med sina legendariska basgångar och pianoklink så serveras vi även mollmästerverk som »Cool Profile«.

»Natty step it ina cool profile. Tell em natty gwan as a discipline child. Some man born wicked an' wild. We a goh rock to the rub-a-dub style. Seh deh natty rock it to the rub-a-dub style. Seh deh natty rock it to the drum and bass style. Seh deh natty rock it to the horseman style. Seh deh natty rock it to the version style. Seh deh natty rock it to the roots man style.«

Lyssna på ett klipp här.


Det kännetecknande släpiga bubblandet sker över Earl Cunninghams gravt bortglömda discotolva med samma titel, »Cool Profile« (släppt på Rusty Intl.). Skivan släpptes på Silver Camel 1982 och även om den är väldigt sällsynt nu för ti'n så kan man ändå glädjas åt att den finns tillgänglig på återpress. Lite fulare omslag men ganska bra press på ... Culture Press har jag för mig.

Nu ska jag till posten och hämta ut lite skivor och sedan ska jag step it ina cool profile.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0