Spellista för showen 6/12-09

Maytones

Det var sista sändningen för 2009 och det är med viss vemodighet det var att stå i studion. Heldagarna kommer spenderas med familj i Kalmar. Efter nyår är jag tillbaka i Stockholm och i mitten av Januari åker vi till London! Kommer bli en fet resa.

2010 kommer stora saker ske med likkle New Romantic. Det lovar jag. God jul och gott nytt år på er!

1. Albert Malawi - Looking For Signs (Tafari 7")
2. Brigadier Jerry - Conscious Time (Tafari 7")
3. Madoo & Welton Irie - Joe Grine/Serve Mi Long (Joe Gibbs 12")
4. Josey Wales - Bobo Dread (VP LP)
5. Mighty Maytones & U Brown - Rebel Goat/Nanny Goat (GG's 12")
6. Dillinger - Eastman Skank (Black Swan LP)
7. Black Uhuru & Jah Thomas - Rent Man (DEB 12")
8. Wayne Jarrett - Praise Jah Jah (Wackies 10")
9. Big Joe - Mas Gan (Trojan 12")
10. Lady Ann - Know Yourself (Joe Gibbs LP)
11. Yellowman - Morning Ride (Joe Gibbs LP)
12. The Session Men & General Abu Baka - Solitude/Introducing General Abu Baka (LKJ Records 12")

Ladda ner showen här;
http://www.megaupload.com/?d=GSAHH63F

Kommentarer
Postat av: Erik

Spännande! Ser fram emot att följa utvecklingen av New Romantic. Hoppas att det fortsätter i samma fina stil.



Grym spellista förresten. Den där kombon med Madoo & Welton Irie är riktigt fet.

2009-12-21 @ 08:55:28
URL: http://www.reggaemani.se
Postat av: Skeng Bubbler

Yes, Erik. Tack så mycket. Den där Maddo 12" såg jag finns på Joe Gibbs-samlingarna. Jag borde ta och köpa mig dom. Kommer bli billigare än att köpa samtliga tolvor som är mitt tillvägagångssätt just nu :D

2009-12-21 @ 11:43:03
URL: http://newromantic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0