Soundtape på söndag!

DBC flyer

Då jag på söndag är i Prag och firar min fantastiska mamma som fyller 50 och Jens kommer vara i Malmö på northern soul-fest så uteblir vi bägge från etern. Istället kommer vi fylla tiden med att köra ett sound tape i strikkly DBC stylee. Vi har inte riktigt bestämt vilken tape det blir än men jag misstänker att det blir något med Briggy alternativt Maddo då det är tapes med dessa som cirkulerat aktivast  hemma senaste tiden.

Jag har bland annat en skitfet session med Briggy, Bobby Culture (!) och Icho Candy (!) på Jack Rubys alltid så underbara ljudsystem.  Alternativt kanske man bör spela kassetten där Buro byter sida från Volcano till Killamanjaro och totalt demolerar sitt gamla sound. Eller så funderar jag på den övertunga kassetten med Lloydie Coxsone där han kör mot Highteous och verkligen spelar det djupaste och mörkaste bland rub-a-dub. Dubplatesen över Frankie Pauls »The Right Time« går inte att värja sig mot. Peer vibes fe fill up jah land, mi lion!

Vi får se vad de blir. Vad det än blir så kan vi försäkra att det är bättre än bra och finare än fantastiskt. Finns det önskemål på andra soundtapes så kan man alltid hojta till så försöker vi åtgärda det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0