Blood and Fire liner notes!

Steve Barrow

Om man bortser från musiken så låg för mig Blood & Fires storhet till stor del i de fantastiskt välskrivna texthäftena. Ofta ihopplitade av Steve Barrow och andra luminärer - personer som upplyst mig och hjälpt i att få en förståelse för den underbara musiken från den karibiska lilla ön där vibes a nuff.

Jag märkte för inte alls för länge sedan att man kan ladda ner simpla PDF-filer med självaste texterna (inte hippt designade av Intro-studion som de riktiga omslagen) till nästan samtliga B&F-släpp på skivetikettens hemsida. Gratis! För att göra detta går man in på discography där alla släpp står listade. Går man sedan in på varje släpps egna sida så finns det en länk för att ladda ner »cover notes«. Omständligt kan tyckas ... därför har jag istället zippat ihop mina filer och laddat upp samtliga på ett enda ställe (med albumens titlar också istället för bara katalognummer) - http://www.megaupload.com/?d=PNB5T3ZD

Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0