Jail House Set Me Free

... I wanna go home! My mommy and daddy I'm longin to see. Even my bredrin who used to gather around used to sing in one harmony.

När New Romantic inte lyssnar rubber dubb så är det med stor sannolikhet rockers som dånar genom de höga och låga frekvenserna. Jens spelar förvisso även en hel del lovers men det är ofta vi har snackat om att ha en ren rakkaz session. Bara smattrande trummor över militanta basgångar. En av rockersgrupperna jag håller högst är Earth & Stone och det är därför jag är så otroligt glad att jag äntligen fått kontakt med sångaren i gruppen Albert Bailey. Det är tänkt att jag ska få till en intervju med honom och även Clifton som är de två personer den obskyra gruppen består av. Deras album Kool Roots kan mycket väl vara det bästa som spelats in i Channel One-studion. Reggaekonnosörer bör veta att det inte är ett litet uttalande - inte från mig i alla fall. Channel One är den bästa studion från Jamaica i mitt tycke. Studio One må ha betytt mer för den lilla ön under solen men inte för mig. Har jag tur så hjälper dessutom en väldigt speciell person mig med att göra intervjun. Mer om det senare.

Toyan

Lyssnar just nu på LaToyan Jackson. Köpte tolvan främst för att jag gillade deejayn men kunde aldrig förvänta mig att den skulle vara så jävla bra! Första veckan kunde jag inte placera vilken rytm det var han chattade över. Jag visste att jag hade hört den tidigare men hade extremt svårt att placera. När jag stod på pendeln en morgon (alltid så trångt när man åker till skolan) slog det mig! Hugh Mundells monumentala »Million Miles«! Toyan flyter med sin släpiga och andningstyngda stil i allra finaste stylie - texterna är strikt positiva yttrandet om den fantastiska irie känslan, den afrikanska känslan. Rub-a-dub-känslan skulle jag vilja påstå. Mig veterligen måste det vara ett av de tidigaste släppen på Witty och man ser den fortfarande här och var för en billig penning. Go deh, rasta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0