Om ni ska skaffa blogg...

... så skaffa inte på blogg.se. Jävla skitsystem. Förstår inte varför de inte stödjer HTML-editeringen bättre alternativt tar bort den helt. Vill även ha möjlighet att få in mp3-spelare utan att det ska strula som fan eller att man har extrema U-landslösningar. Vill även kunna tagga varje inlägg med olika taggar. Ett inlägg kan vara mer än en kategori.

Skitsystem!

Natural LP

Natural 1

Natural Ites 12

Lyssnar i alla fall Natural Ites. En av englands finaste rootsrockare från mitten av 80-talet. Då grupper så som Black Roots, Cimarons och andra kändisar satsade på tyngden så hade alltid Natural Ites melodierna i fokus. Första albumet är för mig en sån juvel som ingen snackar om (okunskap eller är det bara mig den slickar kulorna på så att jag kvider av vällust?). Tyvärr verkar albumet ganska sällsynt och därmed även halvdyrt när det dyker upp. Som tur finns de flesta av de grymma låtarna som 12" och de brukar dessutom gå ganska billigt! Finns någon 12" jag fortfarande saknar som jag måste få tag på. Omslaget till »Picture On The Wall« som är en av mina favoriter bland rasta-anthems är ju helt gräsligt. Känns som att pop-80-talets estetik inte riktigt har med reggae att göra. :D

Orkar inte klippa och klistra med mp3 ... länkar till lite youtubeklipp istället så ni kan höra hur gruppen låter. Wicked to the ras!

Lyssna här (YouTube som sagt);
Picture On The Wall 12"
Lion In The Jungle 12"

Kommentarer
Postat av: Prinsen

Ångrar också hela grejen med blogg.se.. Blogspot kan ju tydligen ändra och fixa hur man vill och utan reklam är det också.

2009-05-31 @ 20:18:49
URL: http://www.bababoom.se
Postat av: Jocke Skeng

Jag funderar helt seriöst på att byta bloggsystem när jag kommer tillbaka från Norge. Wordpress eller blogspot.

2009-05-31 @ 23:45:00
Postat av: Prinsen

Då är vi två. Gäller bara att man ska orken också..

2009-06-01 @ 02:12:55
URL: http://www.bababoom.se
Postat av: Ola

kolla in squarespace, kostar lite men är helt fantastiskt.



men vad är en 50-lapp i månaden?

2009-06-08 @ 09:55:08
Postat av: Viktorious

Den skivan e fet! typ samma lite konstiga burk-delay på virveln på alla låtar om man ska va lite ljudnördig. Jag tror jag köpte den för en 50-lapp i sthlm på nån skivbörs för länge sen. Tyvärr är det ett hack i introt på just picture on the wall... :(

2010-10-28 @ 20:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0