The Small Axe Guide to Rocksteady

Fick hem det färdiga manuskriptet för nästa bok i guide-serien. Den är annorlunda i sin utformning jämfört med de två tidigare böckerna. Berättelsen om rocksteady står i fokus och albumrecensionerna får istället ses som en bonus i slutet. Har inte hunnit läsa igenom den helt men den är väldigt bra hittills. Författaren är Chuck Foster som skrivit för tidningen the Beat i en herrans massa år och är även författaren bakom boken Roots Rock Reggae: An Oral History of Reggae Music From Ska to Dancehall som släpptes för exakt tio år sedan.

Det är tänkt att boken ska släppas kring slutet av augusti alternativt tidiga september. Dvs. lagom tills att jag kommer hem från Grekland (som jag åker till från Oslo) och New Romantic Posse börjar ta sin nya form.

Det börjar även röra på sig med intervjun av Earth & Stone. Känns bra.

Kommentarer
Postat av: Prinsen

Ser fram emot den som fan. Paxar ett exemplar. Extra bra enligt mig om det är mer story än albumrecensioner eftersom jag tycker rocksteady-albumen inte kommer i närheten av alla bra udda singlar som kom ut då. Om man bara kör album får man bara med alla etablerade stora artister, medan all små udda grupper från landet som bara spelade in ett fåtal killer-titlar inte kommer med..

2009-05-09 @ 18:36:03
URL: http://www.bababoom.se
Postat av: mandrill

tänkte precis hysta ur mig samma sak som prinsen men jag vill lätt också sno åt mig ett ex när den rullar ur pressen.

2009-05-10 @ 00:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0