Kind of Red, Green and Gold.

Läste precis något helt otroligt. En av mina absoluta favoritskivor någonsin, Miles Davis - Kind of Blue, tolkades tydligen 1981 av en bunt Jamaicanska musiker i New York. Skivan som aldrig släpptes var en strikt reggaetappning av en av världens mest banbrytande alster. Nu ska skivan släppas för första gången och jag är helt överexalterad. Lyssnade på det lilla smakprovet som finns online och är aningen förvirrad av att förvänta mig en ton men höra den i helt ny form. Vet inte om jag älskar eller ställer mig skeptisk till det än.

Lyssna och avgör själva;


Det är synd att det inte finns någon information om vilka musikerna var. Är ju alltid spännande att veta vem som försöker fylla Miles, John och Cannons dojjor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0