Biko was born in the ghetto

merger press(500px)

Lyssnar på engelsk rockers. En hyllning till frihetskämpen Steve Biko. Tycker den är oerhört bra. Omslaget är också vackert. Merger är för övrigt en grupp som man bör kolla upp närmare om man inte har. De tar gärna in influenser från andra musikgenrer men gör det med stil. Deras album Exiles In Babylon är en av de bästa engelska rootsalbumet från 70-talet. Bara man ger den tid och lyssnar med ett öppet hjärta.

I vilket fall så såg jag att jag hade ett ljudklipp uppe på Soundcloud med smakprov av vokalversion och dub från följande låt så jag tänkte att jag kunde lika gärna dela med mig. Kan ju tänkas vara bra om ni någon gång snubblar över tolvan men inte vet om den är bra eller ej (jag ger bara ljudklippet ... bedöm ni istället).

Merger - Biko (omslag)

Merger - Biko (etikett)
Merger - Biko
Merger - Biko (dub)

Emergency Records 12" (1977, #ERD 0009)

Merger by kalcidis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0