Spellista för showen 26/9-10

Ini Kamoze - Mer-Tel-Ler (Mogho Naba 12

Vi mixtrade och lekte med mick + echo i studion. Det är något vi kommer köra mer på men med bättre quality control på ljud och dylikt. Endast skivor köpta från senaste skivmässan i Solna. Big bout yah!

1. Cedric Im Brooks - Major Walks (Studio One LP)
2. Gregory Isaacs & U Brown - The Border (Heartbeat LP)
3. Barrington Levy - You Are the Chosen One (GG's LP)
4. Earth & Stone - Give Me (Heartbeat LP)
5. Heptones - Road of Life (Mango LP)
6. Jack Ruby & Black Disciples - Free Rhodesia (Heartbeat LP)
7. Ini Kamoze - Mer-Tel-Ler (Mogho Naba 12")
8. Intense - You Are The One (Ariwa LP)
9. Trevor Hartley - Skip Away (Discotex LP)
10. Roots Radics - Poor & Clean Dub Wise (African Museum 12")
11. Sugar Minott - Never Gonna Give Jah Up (Trojan LP)
12. Frankie Paul & Papa San - Buck Wild (Black Scorpio 12")
13. Smiley Culture - Entertainer, Entertainer (Top Notch LP)
14. Anthony Red Rose - Tempo + Tempo Dub (Firehouse 12")

Ladda ner här;
http://www.megaupload.com/?d=MZVFL1ME

Kommentarer
Postat av: Max

Aha! Det var inte direkt några dåliga köp, Mer-Tel-Ler är en otroligt grym låt! Jag kan inte minnas att jag har hört You are The One tidigare, det var också en riktig höjdare. 90-talet är i stort oförskämt bortglömt enligt mig, jag lyssnar hellre på produktioner från denna period än 80-talets alldeles för stiffa digigrejer.

2010-09-30 @ 01:30:35
Postat av: Joakim Romantic

Jo, 90-talet har ju sin fantastiska period av Xterminator-produktioner som är något av Jamaicas bästa grejer. Jag tror att de där Xterminator-släppen + Star Trail kommer bli dyrare än dyrast i en snar framtid. Egentligen borde man köpa på sig allt man kan redan nu istället för att ångra sig om fem år.

2010-09-30 @ 10:44:20
URL: http://newromantic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0