... en liten överraskning såhär på kvällen.

Har en nostalgitripp och lyssnar på gamla klassiska hiphopskivor som man växte upp med. Bland annat Bo$$ underbara skiva Born Gangstaz. En detalj jag tydligen glömt helt och hållet är hur hon i singeln »Deeper« för en kort stund droppar basgången till Aswads otroliga »Love Fire« (de flesta känner den nog som DEB:s »Promised Land«). Lyssna 2:08 ungefär när den obskyre Papa Juggy kommer in. Wicked an' wakkad!

Woy! She too hot!

Det ska förresten påpekas att de där unga gangsterrap-tjejerna är sjukt grymma. Sh'Killa och min personliga favorit den obskyra Funky Gripsta (som inte är okänd för f.d. Ice-T-fans av min kaliber). Beställde bland annat precis ett exemplar av den för mig okända (fram tills ikväll i alla fall) »Pop Goz the 9« 12" av Gripsta Grip. Perfekta 90-tals-soundet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0