A portion of dub, pt. 5

Jag hade egentligen tänkt portionera ut de här ... men så kände jag att jag bara inte orkade ha kvar dem. De finns andra album, tolvor och singlar som jag är mer sugen på att skriva om. Har antagligen påpekat det en gång för mycket redan men jag har haft en enorm dubperiod senaste året i mitt liv och då har jag grävt fram massvis med gamla och nyinförskaffade dubplattor. Dessa är en bladning av båda. Jag har fortfarande en ganska tjock bunt dubplattor som jag vill recensera. Men innan jag ens rör de så ska jag faktiskt ta och skriva lite mer om skivor på bloggen. På svenska!

dubbeverlasting
rankingbarnabas_coldcrusher
fatman_dub_contest burningspear_livingdub outernational riddim

Kommentarer
Postat av: Martin Blomqvist

"Outernational Riddim" är en av mina favorit dub LPs.... harder than hard.... Living Dub vol 1 är ett måste i varje reggae samling, no doubt!!! I mina öron skiljer det inte mycket mellan mixarna på PRE LP och Burning Spears första utgåva.... Heartbeat mixen är dock märkbart annorlunda..... och bra, tror trummisen Nelson Miller hade ett finger med i mixen av den....

Keep up the works!!!

M

2012-02-14 @ 20:54:13
Postat av: Jocke Skeng

Jaha! Trodde att Heartbeaten var samma som första JA-mixen. Jag är sjukt förvirrad med de olika utgåvorna. Tack för kommentaren, Martin. Hoppas du kommer den tredje!

2012-02-14 @ 23:02:42
URL: http://newromantic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0