All respekt till Colin...

Igår precis innan jag skulle lägga mig så ringde Ray mig. I klassisk Ray-manér frågade han om det var the mash finger gorgon som svarade. Mitt svar dröjde för jag hörde något mer i hans röst. »Yeah, the one and only. How are you, mate?« hälsade jag och frågade tillbaka, som alltid. Det var dåliga nyheter.

Colin Moore som var en del av the Small Axe Massive (och kanske t om den andre personen bakom tidningen) nästa ända från start gick bort igår av en hjärtattack. Inte 50 fyllda men en nära vän till Ray i över 30 år. Enligt Ray en person som alltid ställde upp. När vi försökte pressa ner kostnaderna på vår deejaybok så var det Colin som mötte upp tryckeriet och leverade skivor med information. Det var han som hämtade upp böckerna och lämnade av dem hos Ray. Det var även han som styrde upp med flertalet grossister att ta in vår bok. Jag är ändlöst tacksam för hjälpen han gav oss med den här boken. Det var dock bara en bok - samma hjälp och stöd gav han Ray + Small Axe (och därmed även indirekt reggae) i över 30 år!

Även om jag endast en gång talat som kortast med Colin (av Ray kallad för the Fencebeater - jag minns faktiskt inte varför) över telefon så känns det ändå som att han var min personliga vän. Detta till stor del för att han var en färgfull karaktär som Ray alltid hade nya anekdoter om.

New Romantic Passies tankar går till Colins fru, två döttrar och hans vänner. Tack för hjälpen, Colin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0