Straight outta fiction!

... a crazy mothaphukkka called notis(-kub)!

Läste en kul liten notis i Stockholm City idag om en norsk konstnär som har en utställning. Notera den understrukna meningen.

Notis

Hiphop var min första musikkärlek (och än idag kan jag sporadiskt nostalgitrippa över album som NWA's Efil4zaggin). Men efter cirka tio års intensivt lyssnade så hade jag ingen riktig relation till musiken längre. Den dog abrupt. Likväl vill jag känna att det var genuin kärlek och ingen ihålig förälskelse.

Men ovanstående understrukna mening får en att tveka aningen på hur riktigt det kan ha varit ... Eazy-E var nämligen högst reell i min värld. Lika reell som HIV-smittan var i hans värld. Uppenbarligen kanske man tillbad a false idol eller har journalisten bara världens sämsta popkulturella koll? Eazy-E måste väl vid det här laget vara lika känd i svenska hushåll som Jokkmokks-Jocke?

(... och för er som missat så har jag slängt in halv-som-halvt långsökta referenser och ordlekar speciellt tillägnade mina hiphopvänner från way back ... check yo' self!)

Kommentarer
Postat av: RvS

Ah, just, missade det ordet. Läste det också, tror att kanske reportern blandade ihop på så sätt att det är en fiktiv (eller halvfiktiv) Eazy-E konstnären bakat ihop i dessa verk. Eller kanske inte?

2009-10-02 @ 08:41:36
URL: http://stockholmsmygstyle.blogspot.com/
Postat av: Skeng Bubbler

Jo, antagligen menar han väl något sånt. Men formuleringen känns likväl väldigt missriktad.



Jag gillar din blogg, Spicey! Den är riktigt fin. Blev medveten om den efter att en vän visade ett foto du tagit på henne.

2009-10-02 @ 10:22:11
URL: http://newromantic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0