Flickr! Diamonds! Jux! Maytones! Barrington!

Har scannat skivor som en galning senaste tiden men inte orkat skriva något. Dags att börja beta av dem sakta men säkert tänkte jag. Har i alla fall tolv till omslag som jag redan scannat och borde få upp inom en snart framtid. Lite rar dub och 'ting. Nu blir det i alla fall fyra album med underbara vokalister. Två klassiker, en obskyr och en lite undervärderad pärla.

barringtonlevy_englishman juniordelgado_effort
mightydiamonds_passthekouchie mightymaytones_boattozion
...som vanligt bara att trycka på omslagen för att komma till scanningarna.

Kommentarer
Postat av: Mosse

Härligt med en scanning och recension till "Boat To Zion", som jag nog ändå måste hålla strax över "Madness" utan att ta bort ett uns från debutens förträfflighet. Spåret "Who Feel It" är för mig rent himmelsk, och "Don't Show Off" och "Be Careful" tillsammans med "Do Good" är också stora favoriter. För styrkan i dessas skull är det här albumet jag helst plockar fram med Maytones.

2011-05-03 @ 12:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0