Spellista 13/10-2013

 
Den gamla raggamuffinsockan Jah B får fokus med främst material när han fortfarande kunde styra dansen. Glömde lite skivor hemma som skulle med så den utlovade andra delen med Keith Douglas fick jag spara till senare tillfälle men den kommer bli magmatisk. Istället gick jag ner så djupt det går i rötter och kultur med två låtar för att avsluta med en enorm lovers på digital Wackies-rytm.

1. Channel 1 All Star - Kissinger (Flamingo 7")
2. Bunny Wailer - Dreamland (Island LP)
3. Bunny Wailer - Dreamland Dub (Solomoninc LP)
4. Bunny Wailer - Rock & Groove (Solomonic 12")
5. Bunny Wailer - Galong So (Solomonic 12")
6. Bunny Wailer - Crucial (Solomonic 12")
7. Bunny Wailer - Jammins (Solomonic LP)
8. Bunny Wailer - Rise & Shine (Solomonic 12")
9. Ras Michael - Numbered Days (Zion Disco 7")
10. Prince Far I & Congo Ashanti Roy - '83 Struggle (Cry Tuff 7")
11. The Chosen Brothers - I Love You (Wackies 12")
 
 

Romantic Possee Radio 2013-10-13 by Romantic Hifi on Mixcloud

 
 

Kommentarer
Postat av: dj

Wackies är min favoritlabel och jag håller nog den tolvan bland top-3 av deras samtliga släpp. Mästerlig kombo; hård digital rhythm och sweet, sweet lyrics. Enormt underskattad tolva. Tack för en bra podcast!

Svar: Tack för kommentaren, dj! Det är en helt underbar 12" och jag tycker den är långt mycket bättre än Chris Wayne-låten på samma rytm (Streets of Africa) som verkar vara de flestas favorit. Fin låt den med men det är kärlekstexter som alltid slår mig hårdast.
newromantic.blogg.se

2013-10-29 @ 02:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0