Spellista 11/05-2014

 

Vi bjöd på en två timmars show idag med långa partier där dagens eminenta gäst, Hasse Huss, delar med sig anekdoter och insikt i en av reggaevärldens stora små etiketter; Black Solidarity. Det var en smått absurd känsla att se hur de två timmarna försvann på vad som kändes som ett ögonblick. Tack för en fantastisk session, Hasse!

 

1. Triston Palma - Bad Minded (Black Solidarity 7")
2. Triston Palma - Collie Man (Black Solidarity 7")
3. Rod Taylor - The Lord Is My Light (Black Solidarity 7")
4. Michael Palmer - String Up the Sound System (Black Solidarity 7")
5. Badoo - War In the Area (Black Solidarity 7")
6. Tony Carver - Ethiopia (Ganja Farm 7")
7. Robert Ffrench - No Modelling (Scar Face LP)
8. Ashanti Waugh - Crime Act (Black Solidarity LP)
9. Ranking Devon - Country Party (Black Solidarity 7")
10. Michael Forbes - Reggae Fever (She Get Up and Scank 7")
11. Jolly Stewart - Money Pyaka (Ganja Farm 7")
12. Triston Palma - Born Naked (Black Solidarity 7")
13. Louie Culture - It Hard (Black Solidarity 7")
14. Andy Livingston - Trickle Down (Global Domination 7")
15. Vivian Jones - Institutionalised Racism (Global Domination 7")

 
 
 

Romantic Possee Radio 2014-05-11, guest Hasse Huss (Black Solidarity special) by Romantic Hifi on Mixcloud

 

Kommentarer
Postat av: Martin Blomqvist

Härlig show….. tyckte mig höra Bad Minded av Trinston Palmer nånstans i början…. en favvo… Vivian Jones knäcker… plockade upp de där Global domination singlarna när de kom (tror att de var tre versioner på den där labeln) tuffer tuff…. intressant snack också… well done!!!!

Svar: Oj. Kanske missade den. Jag sprang så mycket fram och tillbaka i början pga klassiskt teknikstrul att jag minns inte ens att den spelades. Ska uppdatera så fort jag får lite tid över.
Global Domination-singlarna hade jag missat helt. Det var först inför radion som jag hörde Vivian Jones efter Hasses rekommendation. Fasligt tung. Måste plocka på mig dem. Den enda cutten jag kände igen på rytmen var ju Triston-versionen.

Tack! Tycker det är dags att vi styr upp en ny session med dig förresten? Är du sugen?
newromantic.blogg.se

2014-05-12 @ 11:37:11
Postat av: Martin Blomqvist

Absolut.. kul. Ge mig några datum så ser jag vad som passar…
M

Svar: Jag spelar varannan söndag (ojämna veckor) och det är fritt val. Har lite gästshower inplanerade utan bestämda datum så det är first come first served. Det blir dock ett eventuellt sommaruppehåll så jag måste kolla närmare vilka specifika datum som finns. Jag hör av mig med mer info.
newromantic.blogg.se

2014-05-13 @ 09:33:28
Postat av: Shirtsman

Fantastisk sändning! Nuff vibes!

2014-10-21 @ 14:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0